Mind of an Anarchist


Ik ben lekker stout
6 augustus 2012, 13:46
Filed under: Geen categorie | Tags: , , , , , , ,

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!

Ik wil geen steun meer geven!

Ik wil niet zeggen tegen die bankmeneer:

natuurlijk krijgt u nog een beetje meer …

nee, nooit meer van mijn leven!

U kunt voor mijn part op mijn rug

Ik haal lekker mijn centjes terug!

 

Ik wil geen verkiezingsleuzen, ook al zijn ze nog zo boud,

of credit ratings oppoetsen!

Ik wil lang studeren, ook al ben ik oud

Ik wil niet volgzaam zijn, maar stout

en met 130 over de A2 roetsjen

en films downloaden op mijn PC

piraten pakken we wel op zee!

 

En niet meer hoeven bukken in de klas

maar mijn nek uitsteken

en spugen op mijn schoolpas

en ik wil op mijn sterfbed pas

misschien weer over resultaten spreken!

en ik wil alles wat niet mag,

de hele dag, de hele dag!

 

Op de tribune van de 2e Kamer zit ik niet gedwee

maar strijdbaar voor het goede

en tegen zinloze voorstellen roep ik aldoor: nee!

Aan dat staatsboekhouden doe ik niet meer mee

En ik wil niets meer moeten

En dat is alles wat ik wil

en als ze kwaad zijn , zeg ik: Kus mijn bil!

 

(vrij naar Annie M.G. Schmidt, Ik ben lekker stout)

Deze column werd eerder geplaatst op http://www.organisatieactivist.nl

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

